Tuesday, June 4, 2013

Taka mala nahrada za Silvu

Minuly tyzden sa bezala Silva, 103km ultra maraton, po ktorom som viac menej tajne poskuloval poslednych par mesiacov. Nakoniec som ju nebezal (dovody som uz rozoberal minule) a je to tak lepsie. Netreba to hrotit a najma si to doma pokazit, ze? Ved aj o rok sa pobezi...

Ale aby mi to nebolo az tak velmi luto, naplanoval som si na minuly tyzden taku falosnu Silvu - tiez mala 103km, akurat ze bola troska rozlozena na viac dni. Aby som to nemal uplne jednoduche, cakala ma este aj sluzobka do Luxembourgu. Aj ked vlastne, asi som to mal prave o tu sluzobku jednoduchsie. V Luxembourgu sa mi uz tradicne vyborne behava, maju tam skvele trate, pocasie vyrazne chladnejsie nez u nas dole na juhu a navyse okolo mna neskakali a nevrestali dve male deti, takze idealne podmienky. Povodny plan bol prist do Luxu, z vlaku sa rychlo presunut do Eurostatu, co to porobit, sup na hotel a den zavrsit polmaratonom. Este som to chcel nejak sklbit s dazdom, ktory hlasili na prakticky cely pobyt, az na par kratkych prestavok. Troska mi to skomplikoval kolega, s ktorym som sa v slabej chvili dohodol, ze mu vecer ukazem mesto a zoberiem ho niekam na pivo. Takze som to mal pekne ohranicene z oboch stran a na beh som mal max. 2h aj so sprchou. Co sa teda ukazalo ako vyhoda, lebo aspon som sa neflakal a dal si taky celkom svizny beh do Senningerbergu a spat - celkovo za 1:52h. Druhy den rano som chcel vstat veeeeeelmi skoro a cele si to zopakovat (ked uz som konecne niekde bez rodiny, tak mi to pride ako velke plytvanie si poriadne nezabehat), ale vecerne rebierka a pivo u Boba sposobili, ze sa mi fakt nechcelo liest z postele. Nakoniec som vybiehal az okolo 6:30 rano, co teda bolo velmi vzdialene mojmu planu (21km)...tak ze teda zabehnem iba 10km a este stihnem aj ranajky s kolegom. Ale ako som si tak isiel krasnym zelenym udolim nejakej riecky Alzette, tak sa mi vobec nechcelo otocit sa naspat na hotel. Z 10km to nakoniec bolo 15km, co mi bolo v zavere aj luto, lebo to som uz mohol kludne dat aj tych 21.


Tych odflaknutych 6km som si nahradil dalsi den (uz v Seville). V piatok nasledovala este pracovna dvojsmerka (25km), ktore teda bola taka mala krizova cesta - unava z poslednych dni, neskory obed v praci (menej nez 2h pred vybehom naspat domov) a teplooooooo. V sobotu som preto radsej pauzoval a tyzden zakoncil 29km vybehom po lukach a poliach v uzemi nikoho - uz taka v podstate klasika okolo Salteras. 

Falosna Silva ako vysita - 103km za 6 dni. Ono na tom v podstate nie je nic specialne, uz som zabehol za tyzden aj viac, aj menej, ale ta symbolika ma aspon trocha potesila. Snad teda o rok, ak cas, praca a rodina dovoli. Mimochodom, zene som len tak medzi recou spomenul, ze akurat sa bezi taky beh, na ktory som chcel ist. A ona, ze kolko km? Vravim (trocha naivne) ze 103km. Tak na mna pozrela pohladom, ze ci mi uplne drbe...nasledovala asi 2h prerusovana rozprava o celom tom mojom behani a behani vseobecne a ultra maratonoch...az som zacinal mat pocit, ze je zle. Ale potom spravila osudovu chybu, ked z nej vyslo, ze sa jej nepaci, aby som bezal take vzdialenosti nie preto, lebo sa o mna boji, alebo ze by som sa mal radsej venovat rodine, ale preto, lebo nechape, aky ma vyznam bezat 103km a ze preco by to vobec niekto robil. A to ma tak upokojilo...takyto argument zmetiem zo stola kedykolvek...Takze vsetko je na dobrej ceste :)

nth

7 comments:

  1. paradny zaver :-)))))))))))))))))))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jo, ale aby to tak naozaj bolo :)

      Delete
  2. :)... musite se zastavit na navstevu..:)
    Slunecko uz ji to vysvetli...Taky ze zacatku nechapala a ted mi delala uz druhym rokem servis:)..
    jjo, to jsou ty paradoxy...
    mimochodem, ta symbolika je nadherna.. za rok jsi tam! 12:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ako ona na maratony poctiva chodila, aj do zahranicia. Ale teraz s dvoma deckami na krku by ju to asi nebavilo. V kazdom pripade to musime vyskusat, ked budeme niekedy zase v Prahe. Mozno ju slniecko predsa len zlomi :)

      Delete
  3. nektere to tak maji. Kdyz Tina prozradila nasi mlade zacinajici kolegyni bezkyni, ze pobezim v sobotu 103 km, zeptala se. Proc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ono sa to dost tazko vysvetluje niekomu, kto beh moc nemusi. Ja mojej na to vzdy poviem, ze s tym sa vobec netrap :)

      Delete
    2. :) nebo se da odpovedet klasickou hlaskou ze Slunce, seno, jahody... "To vis, ja ti to reknu a ty to budes chtit behat taky" :)...
      At se dari! 12:)

      Delete