Thursday, October 18, 2012

PIM (13.5.2007)


Ako som sa vyhrazal v prvom blogu, planujem sem postnut zapisky z mojich predoslych maratonov. Takmer vsetko su to nezostrihane uryvky z emailovej komunikacie s Filom (iba moja cast komunikacie, takze jeho povolenie som si nepytal). Zaciname mojim prvym maratonom, Praha na jar 2007. To som behaval iba asi 2.5 mesiaca a mal som nabehane nieco malo vyse 400km...no co, kazdy sme raz boli mlady, sprosty a naivny :)

**************
Takze k tomu maratonu - kokos, bolo to fakt utrpenie, hlavne ked 33.km ide asi 500m okolo ciela, ale ja som musel este raz zabehnut do prdele na Libensky most a vracat sa cez ten tunel naspat...Som sa trocha trapil uz od 21.km, obcas zastal, ale v podstate som vladal, akurat hlava si vravela, ze sa jej nechce....Ale potom od asi 32.km uz ani nohy nevladali....bolo az zufale, ked som chvilu kracal a potom som si povedal, ze dobre, ideme dalej bezat a nohy nic, jednoducho som sa nedokazal rozbehnut....tak som to o chvilu skusil znovu a uz to nastastie islo...ale zase len kratkodobo.
Poslednych 10 km som si rozdelil na 2km useky, aby som mal mensie ciele. Na 36.km som myslel, ze to uz dalej nepojde :-( A posledne 2km som dokazal bezat asi len preto, lebo som si odrataval kroky 1,2,3....10 a znovu...asi blbost, ale bezal som, tak snad to pomohlo. A vravel som ti, aky aplauz som zozal pri cieli? Ludia tlieskali tak normalne, ale ked som ich zacal povzbudzovat a pytat si potlesk, tak to bolo fakt cool aku intenzitu spustili. A hned po dobehnuti do ciela prisiel ku mne chlapik a cvakol ma z metra - asi som sa mu zdal zaujimavy, tak snad budu z toho pekne fotky na webe.
Kua, a som bol vzdy po obcerstvovacke cely zalepeny od jontakov, ako som sa to snazil pit za behu a neslo to, polku som si vzdy na seba vykydal :-))))
Hm...co by som ti este? Ved casom ma napadne :-)
Stale sa neviem zbavit pocitu, ze kedze som nebezal v kuse a ze som kracal, ze to nebolo ono a ten pravy maraton este len budem musiet zabehnut. Ale som rad, ze aj napriek unave sa tesim na dalsi. Neviem, ci to bude na jesen or az o rok na jar. Ale mozno je lepsie behat az jesenny maraton, aby bolo cez rok dost casu na trening. Keby bola tuha zima ako pred rokom, tak by sa dalo behat az od aprila, dovtedy bol sneh. A to je nahovno, mat iba mesiac trening.
No jasne, este na 35.km som mal taky cas, ze by som to dal pod 4h tesne...ale to by som musel ist tak rychlo, ako ked treningovo bezim 10km. Bohuzial som na to uz fyzicky nemal. Mam fyzicku na pohodovy polmaraton, teraz musim dobudovat dalsich 20km, aby som zvladol viac menej pohodovo aj maraton a mohol zacat pracovat na case. Akurat neviem, ze aky je tam postup - ci behavat pomaly a naberat iba kondiciu a na cas kaslat a potom postupne pridavat rychlost, or najprv robit super casy na 1/2 maratone a tym padom by som asi pomalsie zvladol pohodovo aj maraton or pridavat postupne a zaroven aj rychlost aj dlzku?
Tak som bol vybehat unavu, celkom pohoda, asi som mal ist uz v pondelok, bol by som menej unaveny dalsie 2 dni. Inac, k tej strave - fakt som sa bal, ze budem musiet vyuzit pocas behu sluzby WC, ale nastastie som nepotreboval. Asi by som sa uz nepostavil, keby som sa raz posadil. A co som vypil, to som nastastie aj vypotil. Je to dobre aj na chudnutie, 1 maraton=minus 4kg :-)

K tomu tvojmu sobotnajsiemu maratonu: ma to 2 aspekty. Jeden je uzasny zazitok a strasne dobry pocit, pocas aj po behu. Atmosfera je super a stoji to aj za tu drinu. Na druhej strane mas fakt, ze si po polmaratone, ked si mal co-to nabehane, uz vela nenabehal. Ale zase stihol si jeden zapal priedusiek/pluc, to je tiez vykon, uznavam. Ja som nabehal mimo basketu od polmaratonu 240km a videl som, ze to nestaci. Mozno by aj stacilo, ale treba byt asi efektivnejsi v treningu. Mozno menej davok, ale dlhsich? Neviem, na dalsi sa musim lepsie pripravit. Dobre je, ze mam o skusenost viac a nabuduce budem mat o dalsiu. To vsetko sa da vyuzit na efektivnejsi trening a potom zurocit na maratone. Mrzi ma, ze som nedal ten beh v kuse, to bude moj dalsi ciel. A asi az potom zacnem pracovat na case.

Co som tymto chcel povedat? Ze ak pojdes na maraton a odbehnes ho, tak budes velmi stastny a urcite to nebudes lutovat, nech mas akykolvek cas. Na druhej strane mysli na to, ze natrenovane na maraton NEMAS. Aj ked, ty si bol na tom fyzicky vzdy dobre a lepsie ako ja, tak snad ti staci slabsi trening, ale aj tak, maraton je drina. No aj napriek tomuto vsetkemu, nemozem ti ho neodporucit, zabehnut to podla mna zabehnes, cas medzi 4-5h by si mal spravit. Mozes to zobrat ako skusenost, z ktorej budes tazit. Zistis, ze tych 42km nie je az tak vela, ako sa zda a zistis, ze to ubehne celkom rychlo....to su veci, ktore ma pred maratonom stresovali.
Viac uz nebudu :-) A zistis, ze musis ist zo zaciatku este pomalsie, ako by si si myslel. Uvidis, na co mas s minimalnym treningom a budes vediet odhadnut, na co budes mat, ked budes trenovat. Takze ti prajem vela sil a energie, zbytocne sa nezen, pomalsie dalej zajdes a hlavne pi na kazdej stanici. Daj si kvalitne bezecke ponozky, inak si na 30.km sadnes a dalej nepojdes...

...potom sa ozvi, ked dorazis do ciela a vydychas to....mne to trvalo asi 40 minut :-)


Na zaver zopar faktov:
celkovy cas 4:17:24
jednotlive 5ky (priemer min/km): 5:01, 5:02, 5:08, 5:14, 5:45, 6:41, 7:33, 8:09 a posledne 2.2km za priemernych 6:33. Trocha som prepalil ten uvod, co? :)
15.km

19.km - este stale je to tazka pohoda

30.km - vidite ten rozdiel? :-(

poslednych asi 200m - cielova rovinka na Parizskej bola nadherna - aj atmosfera, aj beh (uz som vedel, ze to zvladnem)

takto to vyzeral pod orlojom, ale ja som sa uz sem nevosiel


No comments:

Post a Comment