Tuesday, October 23, 2012

Media Maraton "Marchena-Paradas"


V ramci pripravy som si povedal, ze jeden kontrolny polmaraton by sa hodil a ze po 7 tyzdnoch systematickeho treningu by som si ho aj mohol celkom uzit. Z bohatej ponuky (fakt je tu tych behov "carrera popular" pozehnane) som si vybral stredne velky beh medzi dvoma dedinkami blizko pri Seville. Tyzden som mal typicky pred-sutazny, iba dva 12km behy do prace, jeden v slusnom tempe, druhy skor vyklus a normalne som sa divne citil, ze nejak malo beham. Ma to stale tahalo von…

V nedelu rano ziadny stres, budik nie je nutny, Simon to isti. Caka ma asi 80km cesta, co je na prazdnych rannych cestach tak akurat. Vyrazam nieco po 7:00h, do startu chybaju necele 3h. Navigacia funguje, miesto startu nachadzam bez problemov. Prva vyzva je najst vhodne parkovanie, aby som tam nezostal visiet az do posledneho bezca, kedze trat isla takmer okolo celej dediny a cesty boli uzavrete az do oficialneho konca. Ale pohoda, v Spanielsku nikto parkovanie neriesi a stoji sa kada tade. Nasleduje rychla registracia, odovzdanie povinneho 1kg potravin (na charitu) a potesitelne zistenie, ze tu maju aj satne a sprchy. No parada! Idem v letnom, hoci rana su uz dost chladne, ale predpoved hlasi azuro a nejakych 20'C. Troska sa rozbehat a uz nas pomaly volaju na start. Tesne pred nim si este pri nepodarenom strecingu stiham takmer natiahnut stehenny sval, co znaci akurat dve veci – ze som debil a ze som zle rozviceny. Ale boli to iba minimalne. Jo, a mocit mi treba, ale uz nie je kam…dobre to zacina…

Staviam sa niekde do ¾, ze ved netreba to hrotit, pojdem si svoje tempo a je lepsie predbiehat, nez byt predbiehany. V hlave mam este svoj posledny polmaraton, v Prahe, za 1:37 a nejake drobne. Stale nechapem, ako som to vtedy zabehol, to je 4:37min/km, tolko behavam v kratkych intervalovych treningoch. Ale tak, co uz, neprisiel som sa sem vyklusat…ale kedze rychlost fakt netrenujem, tak idem skusit bezat okolo 4:40 a uvidi sa. Aspon do toho 10.km to nechcem hrotit. Start v pohode….ale lokalny bezecky klub je zrejme nejaky dobry oddiel, lebo az na par zufalcov ma vsetci predbiehaju…ani neviem, kde sa ich tolko za mnou zobralo. A ja neviem takmer nikoho dohnat. A to si idem tych svojich 4:40. Organizatori slubovali sice "takmer rovnu" trat, ale ja si teda rovnost predstavujem inak. Toto je samy kopcek hore/dole a to este viem, ze maju prist dve ozajstne stupania (=slubovane). Ale zase si hovorim, vdaka za kazdy kopec, tento beh je iba sucast treningu a tak sa tie kopce pomaly nascitaju a potom na jar ako keby som nasiel. Len nech sa to teda vlni…Na 10.km som nieco cez 47 min…ziadna slava, ale je to podla planu. A teraz to zacne, uz sa netreba setrit, mozem ist stihat ludi predo mnou (na toto som sa chystal od citania Stinovho blogu, kde popisuje, ako na 5kach dobieha a predbieha…nikdy predtym som to takto neskusal, ale prislo mi to nesmierne zaujimave). No, aj bolo a ono to fakt funguje. Nuti to zrychlovat a nepolavit. Najhorsia (alebo najlepsia) faza je tesne po predbehnuti niekoho, ako tak za mnou fuci, snazi sa ma chytit a mozno si ziskat svoju poziciu spat a ja viem, ze to nesmiem pustit. No, dobre, jedneho som pustil, on sa ale zrejme flakal, lebo nasledne mi bez akychkolvek problemov nadelil asi 50 metrov. Na 18.km az necakane velky stupak, som spomalil na nejakych 6min/km a takto sme isli mozno km (ok, jasne, proti horskym ultra je to v podstate rovina, ale aj tak, na cestnych behoch som sa s takymito usekmi velmi nestretaval). Nastastie potom uz len zbeh dole ku startu. Akoze, nie je sa v podstate na co stazovat. Start a Ciel boli v jednom bode, takze co clovek nabeha hore, to si aj zbehne dole. Posledne 2 km si hovorim, ze uz udrzim poziciu a nikto cezo mna nepojde. Ale tu sa zjavila jedna fesna blondinka (v ESP skor rarita), si ju pamatam z nejakeho 13.km, ako som chvilku za nou isiel. Teraz len tak prefrngla popri mne a mal som co robit, aby som sa jej nepustil. Pomohla mi ziskat par pozicii a tepovku na cielovej rovinke dostat na 100%, ale udrzal som sa tesne za nou. Ani som jej nestihol podakovat, niekde sa stratila v dave. Potom ma aj chvilu mrzelo, ze som ju videl iba zozadu, takze ani neviem, ci bola fakt fesna, ale kto si spomenie na Sveraka a Kolju, tak vie, ze lepsie je sa neotacat, pre mna teda zostane navzdy fesna…ked si ale teraz pozeram oficialne vysledky, tak pred ani za mnou siroko daleko neskoncila ziadna zena….kua, za kym som to teda bezal???…to predsa nemohol byt chlap…

V cieli nakoniec 1:38:56, co dava 4:41min/km. Stacilo to na umiestnenie v prvej polke (275. miesto z celkovych 565). Sice som zaostal za osobakom o takmer 2 minuty, ale som velmi spokojny. Tato trat sa neda porovnat s tou plochou rovinou v Prahe. Isiel som takticky podla planu, okolo 4:40 s tym, ze v druhej polke to mozno pustim rychlejsie. Aj sa tak stalo, tu druhu polku som dal o par sekund rychlejsie nez prvu. Negative split - to sa mi este nikdy nepodarilo. A tiez je fajn, ze aj po dlhsej pauze som v pohode zvladol cele rano pred behom, stravu a tak…Cize za mna OK, mozem veselo pokracovat v priprave na vyssie ciele :)


1 comment:

  1. Vidim, ze ako si zacal pisat blog, tak so mnou asi prestanes komunikovat ;-(

    ReplyDelete