Tuesday, April 15, 2014

Brdskych 50km - druhy pokus

Brdksa stezka - prvy realny pretek sezony a vlastne taky kontrolny bod, ze ako na tom som. Nabehane mam troska viac nez pred rokom, ale vsetko len take hluche pobiehanie. Na Honzu to sice funguje, ale to este nic nemusi znamenat. Takze vecer klasika, uz tradicne ziadny stres, nejake cestoviny a pivko, zabalit veci, naloadovat do garminu Brdsku z minuleho roka a spat...

Rano na starte panuje krasna atmosfera, vsetci sa poznaju so vsetkymi. Dokonca aj ja tu uz stretavam par (starych) znamych! To je uplne nepoznany zazitok, doteraz som na kazdom preteku poznal tak max 1-2 ludi. A je to skvely pocit - kratko pospominat, ze kde sme spolu bezali, pripadne, ze kde spolu najblizsie pobezime alebo ze ako pobezime dnes :) Viaceri sa ma pytaju, ci mam pre istotu mapu trate a telefony na ludi...blbiiiii, sa hadam nestratim na Brdskej :) Ale spat k pretekom...



...spominal som garmina...skolacka chyba. Idem vyskusat uplne novu vec a hned na pretekoch - Virtual Racer. Samozrejme, ze mi to nefunguje. Sice mi hodinky povedia, ze do ciela mi chyba 50km (co je spravny udaj), ale zaroven mi oznamia, ze moj protivnik je uz v cieli....proste, pocas loadovania sa nejak stratil cas. Cize z tohto nic nebude, ale v tej chvili mi to vobec nevadi, lebo uz som samozrejme vyrazne skusenejsi a globalne mam viac nabehane, takze ma nejaky minulorocny cas nemusi trapit, ja uz mam vyssie mety! A smelo nastavujem na garmine Virtual Partnera (ktoreho uz mam x krat vyskusaneho) na vysledny cas 4:30h. Ked sa nepodaril pred rokom (4:52h), dam teraz druhy pokus.

Na uvod davame obligatne 200m kolecko a nasledne si to mierime do rity (pardon, do Ritky). Spred roka si pamatam, ze ten uvod bol na mna dost rychly a ze som mal pocit, ze som sa omylom zaplietol do 10km rychlostneho zavodu. Tak teraz sa nechcem plasit, zbytocne sa strhavat davom a som rozhodnuty si od zaciatku sledovat svoje tempo. No, ale ked pozriem pred seba, to vidim aspon 100 ludi. Tu nieco nehra, ved minuly rok som isiel na zaciatku akoze rychlo, prakticky cele preteky som si drzal tu istu poziciu a skoncil som v prvej 50ke. A dnes predsa chcem ist este v lepsom case...tak preco je predo mnou 100 ludi? Asi idem pomaly a hned radsej zrychlim.

Dalsich 18km bezim ako sprosty. Snazim sa predbiehat ludi, odrazat utoky zo zadu, drzat si rychle tempo, na obcerstvovackach nestracat vela casu a nerobit zbytocne cik pauzy...proste bezim 10km zavod, nie? Kazda sekunda je draha...do najvacsieho stupania na 19-22km sa pustam sice s elanom a v dobrej nalade, ale nohy su kazdym krokom tazsie a tazsie. Nastastie sa v dialke blizi obcerstvenie. Obsluhy sa veselo pytam, ci tu nevideli bezat chlapa v teniskach, ale velmi sa na to nechytaju :) Som tu o 3:30 skor nez pred rokom, presne v ziadanom tempe na vysledny cas 4:30h. To je dobre znamenie, odtialto je to uz iba dole kopec (takmer). Ale ono to kua nejak dole tym kopcom nechce ist! To sa mi este nestalo, ze by som zacal byt unaveny dole kopcom...spred roka si pamatam, ze som si to trielil v tempe tesne nad 4:00min/km, a tak sa teraz snazim, co to da, ale ono to fakt nejde. Dole pod kopcom ma obiehaju prvi bezci, na ktorych tempo nezvladam odpovedat. Pozeram na hodinky, kalkulujem tempo a vyzera to, ze sice 4:30 dnes nedam, ale mohlo by to vydat na nejakych 4:35-4:40, co by nebolo zle. Zostava mi uz "len" nieco cez 20km :)

To sa uz pomaly (naozaj pomaly) blizim k obavanemu useku medzi 30-35, dlha rovina s vela kratkymi kopcekmi po rozbitej ceste. Pred rokom ma uplne zlomila. Tento rok som sa tesil, ze jej to vratim...no, vratim...akoze, nedostal som od nej nakoniec uplny debakel, ale nevydalo to ani na remizu. V zavere tohto useku niekolkokrat prechadzam do sviznej chodze, tempo mam take pomale, ze je to vlastne jedno, ci bezim alebo kracam. Tesim sa na pitie a jedenie o par minut. Inak tie obcerstvovacky su super rozmiestnene, kazdych 6km. To tie prve 3km prejdu ako nic a potom ma to dalsie 3km k nim taha ako kone za vodou.

Oproti minulemu roku som na 35.km iba o 3:45 skor. A to mam za sebou usek, ktory som sa vtedy naozaj trapil, casto kracal, aj si odskocil...proste slabota, nejde mi to. Nasleduje niekolko km klesanie, minuly rok som tu chytil druhy dych, ktory ma vo vybornej nalade doniesol potom az do ciela. Teraz znova zrychlujem, ale az dodatocny pohlad na excel ukaze, ze idem vlastne o 20s/km pomalsie...okolo mna sa mihaju bezci, uz ich ani neratam. Minuly rok ma predbehli od 9.km asi styria, teraz hadam 30-40...pri kazdom si hovorim, ze sa ho chytim, ze ma trocha potiahne, ale mozem si hovorit, co chcem, ked si nohy myslia nieco ine...striedavo chytam naznaky krcov do laveho lytka, potom praveho, potom stehna, obcas sa ozvu klby...ale to ma v podstate vobec netrapi. Cely tento cas som myslou uplne niekde inde - na Silve, kde mam o necele 2 mesiace bezat 103km. V hlave mam jedinu myslienku a otazku - co tam chcem ja vlastne robit?

Jo, aby som zase nekecal - dve myslienky mam. Ta prva o Silve a ta druha sleduje hodinky a rata cas. Virtual partner mi je na 2 veci, rovnako ako aj pred rokom, 4:30h je naivna utopia. Ale toho racera by som potreboval! Presne toho, ktory mi rano nefungoval a ktory som si myslel, ze ani nebudem potrebovat. A pritom tak velmi by som ho vyuzil...dopredu ma zenie uz iba tuzba zlepsit sa. Ak nezastanem, tak to dam, ale chce to stale bezat a nekracat. Akykolvek beh je rychlejsi nez chodza (ok, nie je to pravda, ja viem). A tak sa suchtam, klesania, stupania, rovinky, dalsi bezci sa mihaju a ja sa snazim bezat. Az zaverecny kopec prinasa ulavu. Vlastne az tu, na poslednom km, si prvykrat uvedomujem, ze si bezim po osobak a ze nezalezi na tom, o kolko je lepsi. V kopci ma davaju dalsi bezci (aspon mam z toho peknu fotku, diky Bubo)...


...obzeram sa a vidim asi 50m za mnou Sonu. Si ju pamatam spred roka, aj s Bubom dobehli par minut po mne. Do ciela mi chyba asi 400m a som rozhodnuty tento mikro suboj vyhrat...hm, prejde par sekund a Sona sa okolo mna mihne, ako keby sa nechumelilo. A ja nic, absolutne nie som schopny ani o kusok zrychlit...

Do ciela dobieham v case 4:47:36h, takmer o 5min zlepseny osobak!!!


Spokojnost? ee, ziadna...a uz vobec nie po tom, ako som zistil, ze pred rokom som mal podla garminu cisty "moving time" 4:41h a teraz az 4:43h. Akurat na tych staniciach som minule stravil o 7 minut viac casu...no, co uz, nemoze byt kazdy den posviceni, aspon som si nechal priestor na zlepsovanie sa. Celkovo som skoncil na 93. mieste zo 178 bezcov - a toto je dolezity udaj. Minuly rok nas bolo 107 (?) myslim...takze to, ze som tesne po starte videl pred sebou tolko bezcov, bolo prirodzene, proste vacsi zavod. V kategorii 19-39 som skoncil na chvoste (40. miesto z 50).

Ha, ale na zaver jedno pozitivum - chlapi po 40ke bezali rychlejsie nez ti mladsi. Ja mam vlastne na skvele vysledky este niekolko rokov cas :) Tak znova o rok...

nth

PS - tuto jar ma cakaju este 4 dalsie zavody, na ktorych si idem po 4 iste osobaky (prva ucast)...jj, pojdem aj na tu Silvu nestastnu...:)
PS2 - uz tradicne a bez hanby pouzivam v texte bubove fotky. VELKA VDAKA!!!


9 comments:

  1. Ďuri, gratulace k osobáku ! ...vidím, že jsi taky kousek běžel s Bubem :-) ...no Silva - neboj - od Buba mám všechny informace a rady jak to běžet :-) ....poběžíme spolu - jen mi slib, že nebudeš zapínat ani virtuálního partnera ani závodníka :-)
    měj se ! R

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, tak to sa tesim na Silvu, pojdeme podla rad skusenejsich a snad si to uzijeme :) Partnera zapnuteho mat budem, ten je tam vzdy, ale radsej nan nebudem pozerat, lebo pravdupovediac, nejaka digitalna figurka ma po 70km asi nedonuti zrychlit, ani keby neviem ako velmi sa mi vzdialovala :)

      Delete
  2. Moc pekne jsi to zvladnul.. Mozna, ze kdybys mel toho virtualniho panacka na hodinkach.. tak by te to zbytecne stresovalo..:)
    Tak jako tak 5 minut je pekny a super zlepseni.. No za rok to bude zase "narez".. ne, ze ne..:)...
    Budu drzet palce na Silvu, verim, ze se do te doby treba jeste uvidime.. 12:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diky moc...hej, asi by som sa stresoval viac, takto som na stres velmi nemal cas, lebo som sa zabaval preratuvanim casu manualne :) Do Silvy si urcite este niekde zabehame, to sa nebojim. Drz sa v USA!

      Delete
  3. Skvělý zápisek a parádní výkon. Gratulace k osobáčku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakujem! Hej, osobak sa rata a aspon som si nechal velky priestor na zlepsovanie sa :)

      Delete
  4. Ďuri, s chutí jsem se zasmál. Napsal jsi to úžasně. Víš, že vždy, když o závodu čekáš nejméně, tak vyjde vše nad očekávání dobře? Příště - žádný čas, žádné honění, jen poslouchej tělo a uvidíš, že budeš spokojený. I při mém "blbnutí" a focení během závodu se mi podařilo běžet o 11 min. lépe než loni :-))) Jinak jsem rád, že ti fotky dělají radost :-) Budu ti držet pěsti na Silvě. A ještě něco jsem se chtěl zeptat: „Měl jsi to číslo na pořadatele? :-))))))“

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, diky za podporu! O rok beriem fotak aj ja, to 11min zlepsenie by som bral :) To cislo som nemal, ale aspon som si pamatal celu trat z minuleho roka.

      Delete
  5. Sice pises len raz za cas, ale tradicne kvalitne! Dakujem za zazitky :-)

    ReplyDelete