Thursday, March 21, 2013

33


Hned na uvod musim pochvalit sam seba. Vcera som mal narodeniny, 33 rokov, a oslavil som ich, ako inak, bezecky. Ale nie len tak hocijako bezecky. Dal som si predlzenu pracovnu dvojsmerku (20.5+12.5km), co v sucte robilo krasnych 33km. No nie je to nadhera? :) Honza ma urcite chape, on tiez dokaze ocenit pekne cisla. Cele to je tak trochu nahoda, ale o to je to krajsie. Moj povodny plan na vcerajsok bol bezat maratonsku pracovnu dvojsmerku - 21km do prace a vecer to iste naspat. A v ramci toho aj jedno celkom slusne stupanie. Ale ten plan dostal vyrazne trhliny, ked sa mi zaroven v praci nakopili meetingy (2 zrovna poobede) a zaroven moja zena vyslovila zelanie, ze by som mohol prist domov skorej, ze bude mala oslava....no kde tam najst 2h na beh domov? Tak som sa uz rano pocas behu do prace rozhodol, ze asi to nema zmysel hrotit a ze domov pobezim klasickou priamkou a bude pokoj. A ked som si potom uvedomil tu krasnu symboliku vzdialenosti tejto predlzenej (hoci nemaratonskej) dvojsmerky, bolo rozhodnute. Maratonska dvojsmerka musi pockat na maj, skor cas nebude.

Inak, moze z toho byt pekna tradicia. Kazde narodeniny bezat tolko km, kolko mam rokov. Ale ako som bol upozorneny, bude to uz len tazsie a tazsie...a co este len, ked budem na dochodku? :)

A ked uz sme pri tych narodeninach, vyberam si akurat nove bezecke hodinky. Moj aktualny polar mi sluzi uz takmer 6 rokov a je na nom pomaly vidiet zub casu. Najma vzhladom na posledne udalosti stracam doveru vo footpod. Tak sa obzeram po gps hodinkach. Do uzsieho vyberu sa dostal iba garmin - 310xt, 610 a 910xt (zoradene podla ceny). Hoci vsade citam, ze 610 su najlepsie bezecke hodinky, ale ich nevyhoda je, ze baterka vydrzi max 8h, co ma pri pripadnom ultra limituje na nejakych 70km (budme realisti). Preto to vidim skor na XT modely, kde je vydrz 20h, co mi sice na 100M ultra nestaci, ale zase az take vysoke ciele (zatial) nemam. A tie 310ky sice postacuju, ale je to starsi model a chybaju mu niektore zaujimave funkcie. Takze 910xt? Asi hej, ale o par dni cestujeme prec a uz to asi nestiham objednat. Tak to zrejme odlozim na druhu polku aprila a ako sa poznam, to sa moze cely proces rozhodovania dostat znova na zaciatok. Tiez som si nie isty, ci kupit hrudny pas alebo nie. Ten posledny mi prestal fungovat pred 3 mesiacmi a nejak mi nechyba. Ale stale si hovorim, ze tep je pri behu dolezity ukazovatel...

Co sa samotneho behania tyka, po februarovom maratone sa znova dostavam na plnu zataz. Minuly tyzden sice iba 81km, ale jednu 10ku som vynechal pre unavu a mal som na to prakticky iba 5 dni. Vtesnal som tam dve pracovne dvojsmerky a este jeden skoro-ranny 20km beh. Ten sa neukazal ako velmi dobre rozhodnutie, lebo som kvoli nemu vstaval 5:30 a chvilku po dobehnuti sme odchadzali na 4 dnovy rodinny vylet a cakalo ma 500km soferovania. Este ze je moja zena uz celkom zrucna soferka a zobrala to na jednom useku za mna....inak by som asi okusil mikrospanok. Tento tyzden je este narocnejsi. PO a UT sme cestovali, vcera tych 33km, dnes cestujem na 2.5 dna do Bruselu (blog pisem v lietadle niekde na Pyrenejami). Plan hovori o takmer 100km a mam na to 4.5 dna. No, realne to vidim na slabych 90 za 4 bezecke dni. Ale verim, ze presne o tomto ma byt trening na ultra. Ono nie je problem trenovat, ked ma clovek kopec casu (na beh aj regeneraciu). Ale hladat medzery v rozvrhu a vyuzit prakticky komplet volny cas (tak malo, ako ho je), to je to prave. A ten dobry pocit potom, to je na nezaplatenie :)

nth 

4 comments:

  1. Duri!!!
    Jeste jednou gratulace, ta oslava nema chybu, nadherny cisla!!!
    Maratonska dvojsmerka? To je vyzva jako hrom.. Budu o tom premyslet:)
    Pokud nepobezis moc rychle, pobezime Brdy spolu, abys mi vsechno mohl vypravet:), ja jsem rozhodnuty je bezet opravdu na "pohodu" zadna krec, zadne sprinty..
    Zbytecne to nehrot! mas nabehano na skvele casy, ver mi.. Jak na Brdy, tak na Silvu..:)
    MSF! 12:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pockaj, pockaj, ty si za tou maratonskou dvojsmerkou predstavujes asi 84km, co? Lebo ja to myslel iba ako 21+21 a to ty davas takmer zakazdym, nie? Na Brdy sa tesim, ty to pojdes na pohodu a ja ak sa hecnem, tak ti mozno budem stihat.

      Delete
  2. Skvělý nápad - běhat každé narozeniny tolik km, kolik je mi let. Díky moc, budu aplikovat při nejbližší příležitosti - a těch 39km si v červenci určitě pořádně užiju :-)
    Ať nám to vydrží co nejdéle.
    Jiřík

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jo, este kym nemame 40, to sa celkom da...ale co dalej? Uz ked to bude fakt narocne, tak si to asi trocha pozmenim a kedze mam narodeniny 20., tak budem behavat kazdy rok v ten den 20km. A ked bude este horsie, tak si poviem, ze marec je 3. mesiac a pojdem iba 3km. To snad dam :)

      Delete