Wednesday, December 31, 2014

Co rok dal...

Uz minule som vravel, ze tyzden je pre bezecku statistiku prilis kratke obdobie. Ze je lepsi mesiac, kde sa tie rozne tyzdnove vykyvy stratia. O tom, ze rok (ten kalendarny) je tiez dobra miera, som vtedy vobec nepochyboval. Ale teraz vaham...niektori moji bezecki kamosi (ti virtualni, z Facebooku) prvy novembrovy vikend vyhlasili, ze zacinaju pripravu na dalsiu sezonu a vybehli na par hodin do lesa, logovat km. Hm, nebolo by potom mozno lepsie bilancovat poslednych 12 mesiacov uz na konci oktobra (november-oktober)? No, ale pre mna asi ani nie. Ja som behal rovnako v oktobri, ako aj v novembri. Aj teraz v decembri. A zrejme aj v januari budem. Ziadna priprava na buducu sezonu, ani nic take. Kazdy mesiac sa snazim behat, ked mam cas, vzdy to vyda na 300-400km...proste taka rutina. Takze mozno ten kalendarny mesiac je predsa len spravna miera, aspon pre mna. 

Ale potom to ma aj druhu stranku - dalsi moji bezecki kamosi (zase ti virtualni, z Facebooku) uz tyzden postupne bilancuju, ze kolko nabehali, ake zavody absolvovali, vyratuvaju osobaky...a prislo mi to OK. Ale potom sa ozvali taki, co pre zranenie mali blby rok, pripadne aktualne vobec nebehaju a ti to ze vraj odignoruju tento rok. Ziadne bilancovanie. Hm, tak som zacal vahat - bilancovat alebo nie? Budem solidarny s kolegami bezcami? Ale ked tento rok je moj najlepsi od 2007, kedy som zacal akoze oficialne behavat...no, vyhrala jesitnost, treba sa pochvalit :)

Takze, celkovo som tento rok odbehal 4087km - uz minulorocne cislo mi prislo neuveritelne, toto je vsak este o par stovak vyssie. Absolvoval som 4 sutazne ultra maratony (Brdska, Perun, Silva, Nizke Tatry)(ok, Perun bol iba 41km, ale kvoli kopcom som to bezal 7:30h, takze to vlastne bolo ultra), prekonal som pre mna magicku 100km hranicu v ramci jedneho behu. Vertikalne som vystupal vyse 50km - na to, ze zijem na nizine, to vobec nie je zle. Same pozitiva, same istoty :) A to sme sa v tomto roku 3x stahovali, menil som pracu a este aj babo sa narodilo.


Jedina vec ma trocha skrie. Na zaciatku roka som chcel dat 4200km, priemer 350km kazdy mesiac. Plan som vsak splnil iba na 97%, chybalo nieco malo cez 100km (minuly rok som splnil na 102%, ale to som mal nizsi ciel). Aj by som to zvladol, keby som velmi chcel, ale asi mi na tom cez rok az tak velmi nezalezalo. Alebo mozno, keby som tie spanielske km zacal konvertovat na stredoeuropske, ako som uz minule splietal, bolo by to aj 4500 :)

A coho si v tomto bezeckom roku cenim asi najviac? Tri veci:
  1. vyhybali sa mi zranenia (klop-klop)
  2. manzelka mi minule povedala, ze tento rok sa jej paci, ako behavam, ze ani nema pocit, ze by som doma nejak casto chybal, ze sa pekne snazim odbehat co najviac skoro rano. No pochvala najvacsia :)
  3. Az na jednu vynimku som kazdy mesiac dal aspon 300km - a na tu vynimku mam dobru vyhovorku. Na konci juna som dal posledny tohtorocny pretek a nasledovala rodinna dovolenka, kedy som slubil, ze nebudem behat (velmi). Navyse sme sa v tom mesiaci este aj stahovali cez pol Europy. Tych 250km vtedy beriem ako uspech :)

Samozrejme, toto by nebolo mozne, keby som nebehaval tie pracovne jedno/dvojsmerky, na tie ja nedam dopustit. Tvorili vyse tretinu vsetkych mojich km (37%). Hehe, a vzdy sa pobavim, ked sa ku mne v praci donesie, ako niekto vravi, ze vraj "jeden blazon tu behava do prace az z dediny za mestom". Alebo ked sa ma sef jedno rano spytal, ze ci to naozaj kazdy den davam DO aj Z? (Jasne, ze nie). A minule bol dobry jeden kolega, ked sme nejak riesili autobusy od nas z dediny do mesta a ja som netusil, ze ktory a kedy chodi a on sa najprv cudoval, ze ako to zvladame doma s jednym autom potom a ked som mu povedal, ze v dnoch, ked nemam auto, behavam, tak mi povedal - "jaaaj, ale ty si magor!". No, a ako ceresnicku na torte mam potom taketo vychody a zapady slnka, ktore ostatni kolegovia takmer ani neregistruju:

vychod slnka nad Sevillou

zapad slnka (Gines/Espartinas)

Priatelia, v Novom roku vsetko dobre a nech nam to hlavne dobre beha!

nth

6 comments:

  1. Nech nám to behá celý rok s radosťou, ďalej, rýchlejšie a hlavne bez zranení!
    Miro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tak, hlavne ta radost a bez zraneni!

      Delete
  2. Duri, vsechno nej!!!
    Oba vime, ze to casto v praci neni jednoduche.. skloubit to jeste s rodinou.. navic ty mas tri male deti.. To mas muj velky obdiv. A to stehovani? OMG!
    No doufam, ze nam ten titul "magor" v praci zaslouzene zustane..:).. At nam to beha at do, ..z.. nebo i nekam uplne jinam:). At se dari! 12:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presne tak, ty to poznas, Deri je za male dieta :) A o magora nemam strach, u nas v praci su vsetci lenivi a kym beham takto iba sam, budem stale za magora :D Diky za podporu!

      Delete
  3. Mas za sebou vyborny rok, takze do toho noveho spoustu krasnych bezeckych i jinych zazitku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jj, ten predosly bol skvely, ale do tohto aktualneho vstupujem bez cielov. Budem rad, ak si zvladnem popri 3 detoch obcas vybehnut. Tak vela bezeckych zazitkov aj tebe! :)

      Delete