Friday, July 12, 2013

Mozu nezamestnani behavat pracovne dvojsmerky?

Tak presne tato otazka ma napadla, ked mi koncom juna koncil pracovny kontrakt. Pracovne dvojsmerky boli posledne mesiace pre mna akysi pevny bod v bezeckom zivote, taka istota, ze cez tyzden zabehnem aspon tych 25km. Lebo s dvoma malymi deckami clovek nikdy - noc moze byt zla, nemusim sa vyspat, deti sa mozu skoro zobudit, mozno nebudem moct rano nikam vybehnut, cez den v praci mozno nebudem mat cas cez obed, vecer je zase kopec inych povinnosti....ale ta pracovna dvojsmerka, to je istota. Raz za tyzden (ine dni som rano vozil starsieho do jasiel) som mal dohodnute, ze mozem do/z prace bezat. Hm, ale ako to spravit, ked uz clovek nema pracu?

Ha, ale da sa to! S kolegom piseme nejaky clanok a kedze zakladny stavebny prvok akejkolvek jeho cinnosti su pravidelne meetingy, aj pri tomto clanku trva na tom, ze raz za tyzden sa musime stretnut a prediskutovat dalsi postup. Akoze, keby som povedal, ze sa mi kvoli tomu nechce chodit do Sevilly, tak to urcite zvladneme aj po telefone, ale mne to vlastne absolutne vyhovuje :) Zabehnem si do prace, dam kavu a ranajky s byvalou kolegynou, potom pracovny meeting a zase beh naspat. Na obed som doma. 

Navyse to ma oproti klasickym pracovnym dvojsmerkam dve vyhody. 

Za prve, keby som teraz travil cely den v praci, asi by som uz poobede naspat domov nebezal. V teplotach 40+ by to bolo o hubu. Ale kedze bezim naspat okolo 11:30, vonku je este len nejakych 30'C a tak tak sa to da. Hoci, camel bag (1.5 litra) vyslopem takmer cely. Standardne mi totiz hodinky pipnu kazdych 15 minut, ze sa mam napit, ale cez obed mi ani to nestaci a pijem aj medzi tym, cize zhruba kazdych 7-8 minut.

A za druhe, zistil som, ze sa mi bezi naspat lepsie, ked mam medzi behmi kratsiu prestavku. Po celom dni som byval stvrdnuty a chvilu mi trvalo, kym som sa rozhybal. Celkovo som bezal pomalsie. Ale takto mam pauzu medzi behmi iba nejake 2.5h a asi este nestihnem stvrdnut. Bezi sa mi lepsie a keby nebolo take teplo, tak aj casy by boli vyrazne lepsie (hoci ani teraz nie su uplne zle).

Hehe, ale je to celkom sranda, pribehnut do prace, na vratnici si vyziadat preukaz pre navstevy, potom zajst do sprchy....dnes som pri nej stretol byvaleho kolegu z ineho oddelenia, ktory si pamatal, ze teraz niekedy mam koncit. Tak sa ma pytal, ze kedy teda presne a ten jeho pohlad, ked som mu povedal, ze ja tu uz nepracujem, ze sa tu iba sprchujem, ten stal za to :)

A minuly tyzden som zase stretol rano cestou do prace cyklistu, tak sme sa pozdravili. Potom cez obed bezim naspat a pozeram, ze vidim, toho isteho cyklistu. Tak sme sa nejak dali do reci (interagujem s lokalnymi!) a hned sa ma borec uznanlivo pytal, ze kolko dnes bezim. Stretol ma totiz okolo 8:30 rano a potom naspat okolo 13:00, takze cakal, ze nanho vyblafnem aspon 60km. Vyzeral potom troska sklamany, ked som mu povedal, ze iba 25km. A ked som mu vysvetlil, ze to som iba bezal do mesta, stretnut nejakych kamosov, dat kavu ranajky a teraz bezim naspat, tak to mu to hlava nebrala. Ale inak fajn chlapik, trenuje na half-ironmana, niekedy v septembri vraj pojde. Isli sme spolu asi kilometer, tak sme si navzajom vymenili nejake informacie o bliziacich sa behoch na jesen, ze co je kde dobre a tak...

No proste, tie dvojsmerky maju nieco do seba. Akurat skoda, ze clanok je uz takmer dopisany, my cestujeme teraz na par tyzdnov na Slovensko, potom ma kolega dovolenku a dalsi meeting mame naplanovany az na zaciatok septembra....budem si musiet najst nejaky iny dovod, preco bezat do byvalej prace :)

nth 

No comments:

Post a Comment